? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, November 27, 2008

Apakah harus manusia Berjimak Dengan Jin?

AlhamdulilLah dalam rakamn tafsir yg akan ke udara pada 5 Nov 2007 saya ada
Bawakan pengalaman syilh Muhammad al-Saim ttg seorang pelajar medic di Al-Azhar yg tiba2 berubah angin dari periang kpd menyendiri, suka suasana gelap , suka marah2 termasuk pd ibunya sendiri , lalu bila diubat didapati ada pdnya gangguan jinniyat, yg meminatinya selalu mengajaknya melakukan zina dgnnya. Dia melihat jin betina itu menyerlahkan dirinya dalam sosok tubuh yg amat menggiurkan.Kebanyakan ulamak menolak kemungkinan berlakunya hbgn jenis dgn jin tapi Dr Umar sulayman al-Asyqar mengatakan harus berlakunya jimak itu berdasrkan firman Allah dlm surah al-rahman ayat 74 maksudnya : " Bidadari merupakan golongan yg tak pernah disetubuhi oleh seorang manusia dan jin sebelumnya". Jelas beliau ayat ini menunjukkan bahawa manusia di dunia terdedah kpd gangguan jin samada yg lelaki atau perempuan.Imam Malik dilaporkan tidak berapa menyetujui hakikat ini bimbangkan kelak akan ada manusia terutamanya yg perempuan terlibat melakukan zina kemudian mngatakan dia bersetubuh dan mengandungkan anaknya...Sila rujk kitab Alam al-jan Wa al-Syayatiin oleh Dr Umar Sulayman al-Asyqar.
masalah berkaitan dengan jin yang ade kaitan dengan pelajar al-azhar sememgnye tidak dapat dinafikan.ini adalah disebbkan saya adalah salah seorang dari siswi alazhar.jin amat suka mendekati mereka yang kuat amalan dan melakukan kebaikan.mungkin untuk menguji keimanan seseorang.atau sememangnye jin kafir yahudi mempunyai sikap sama
seperti manusia golongan yahudi yang menbenci islam.dari itu mereka berusaha menyesatkan golongan orang islam yang terdiri dari dikalangan manusia.Mengenai jin di azhar atau di tempat tempat lainnya, sangatlah aneh bahwa orang orang alim yang berilmu agama mudah sekali tegoda dan terganggu dengan jin, seharusnya lebih mampu menjauhkan diri dari godaan dan gangguan jin.

Dan sesungguhnya Allah swt akan menolong kita untuk jauh dari gangguan dan godaan jin. Mohonlah kepada Allah swt untuk itu.

Dan sejauh ini bahwa jin tidaklah berani menampakkan dirinya kepada orang biasa, kecuali jin mempengaruhi fikiran saja. Semoga Allah swt melindungi kita dari kejahatannya. Amin

0 comments: