? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, May 26, 2010

25 tahun selindung nafsu

PENDEDAHAN demi pendedahan yang dilakukan oleh media tentang gejala seksual luar tabii di negara ini menunjukkan budaya songsang ini semakin menular dengan kadar serius di kalangan masyarakat. Sama ada media cetak mahupun media elektronik berterusan mendedahkan perlakuan songsang ini atas tujuan menyedarkan masyarakat bahawa perlakuan ini bukan sahaja dilarang dari sudut perundangan malah lebih penting lagi ia juga dilaknat dari sudut agama.

Mungkin bagi mereka yang tidak memahami kecenderungan seksual mereka beranggapan perlakuan seks di luar tabii adalah satu perkara normal seperti mana yang berlaku di negara Barat yang bukan sahaja menghalalkan seks di luar tabii malah menolak sama sekali agama dalam kehidupan mereka.

Inilah antara perkara jelas yang membezakan negara ini dengan dunia Barat. Walaupun kita diulit dengan pelbagai kecanggihan teknologi, didedahkan dengan peranan demokrasi, hak asasi, kebebasan bersuara serta merasai nikmat kebebasan ekonomi namun pada masa yang sama tetap jelas dan tegas tentang pendirian dan larangan agama.

Seks luar tabii yang dilihat semakin menular di kalangan masyarakat perlu dibanteras sepenuhnya bagi mengelakkan musibah yang lebih teruk. Secara khususnya setiap agama menolak sama sekali perlakuan keji ini dan dalam Islam sendiri kita boleh lihat bagaimana Allah SWT begitu murka kepada umat Nabi Luth sehingga mereka dimusnahkan dengan bencana yang sangat mengerikan dan dahsyat.

Lebih menyedihkan pemimpin yang sepatutnya menjadi contoh kepada masyarakat turut terlibat dalam perlakuan sebegini. Memang terdapat pemimpin yang mengakui terang-terangan terlibat dalam kegiatan seks luar tabii dipilih menjadi pemimpin. Melihat keadaan ini kita sendiri pun kecewa di mana kewarasan masyarakat Barat yang sanggup memilih pemimpin yang tidak bermoral dan tidak faham kecenderungan seksual mereka sendiri. Namun bukan semua pemimpin yang tidak faham kecenderungan seksual mereka diterima oleh masyarakatnya.

Itulah yang berlaku kepada seorang menteri kerajaan New South Wales, David Campbell yeng meletakkan jawatan setelah kecenderungan seksual luar tabiinya terdedah kepada umum. Lebih mengejutkan Campbell yang juga Menteri Pengangkutan dalam kerajaan negeri New South Wales akhirnya mengakui beliau telah berselindung mengenai naluri songsangnya selama 25 tahun.

Lelaki berusia 52 tahun ini telah berkahwin dan mempunyai dua anak lelaki yang kini masih belum dapat menerima hakikat lelaki yang dianggap sebagai penyayang oleh ahli keluarganya hidup dalam "dua alam" sejak sekian lama. Lebih menyedihkan isterinya Edna yang dikahwini sejak 33 tahun lalu masih lagi menjalani rawatan akibat penyakit kanser yang dialaminya sejak beberapa tahun lalu.

Melawat

Peristiwa peletakan jawatan Campbell bermula apabila seorang wartawan dari televisyen Channel Seven, merakamkan gambar Campbell melawat sebuah kelab gay, Ken's at Kensington di Anzac Parade.

Dalam kejadian yang berlaku pada malam Selasa lepas beliau dilihat berada di kelab yang menawarkan pelbagai khidmat untuk lelaki yang mempunyai kecenderungan seksual luar tabii selama lebih dua jam.

Akibatnya dalam tempoh setengah jam sebelum berita mengenai skandal itu didedahkan dalam berita utama keesokan harinya, Campbell telah mengumumkan peletakan jawatannya sebagai Menteri Pengangkutan. Namun menurut laporan berita berkenaan pihak media lebih menumpukan kepada tuduhan menggunakan kereta kerajaan untuk tujuan peribadi di sebalik hakikat sebenar yang berlaku di kelab itu.

Namun tidak timbul sebarang masalah dalam isu itu kerana ia adalah hak sepenuhnya menteri terbabit untuk menggunakan kenderaan walaupun perkara yang dibangkitkan adalah ia membabitkan penggunaan wang rakyat.

Akhirnya bagi menjelaskan perkara ini dengan lebih mendalam Ketua Menteri New South Wales, Kristina Keneally memberitahu dalam satu sidang akhbar bahawa tindakan Campbell meletakkan jawatan adalah satu tindakan yang tepat.

Ini kerana beliau telah menjalani kehidupan "dua alam" sejak lebih dua dekad lalu dan dalam kejadian tempoh hari Campbell didapati menggunakan kereta kerajaan untuk berkunjung ke sebuah kelab gay.

"Campbell telah menemui saya dan berterus terang rahsia yang disimpannya sejak sekian lama. Saya beranggapan beliau telah membuat keputusan yang tepat bagi dirinya dan keluarga," ujar Keneally.

Beliau juga menjelaskan bahawa kejadian tersebut telah memberi tekanan kepada ahli keluarga Campbell dan ternyata mereka sangat terkejut dengan pendedahan tersebut. Namun beliau juga menjelaskan cara kejadian ini didedahkan adalah sangat memalukan namun tidak timbul sebarang isu sama ada semua ini berlaku kerana terdapat sebarang unsur-unsur peras ugut.

"Apa yang berlaku adalah satu kejadian kemanusiaan dan tidak boleh dimaafkan dan saya bersama barisan Kabinet terkejut dengan pendedahan ini.

"Kes ini adalah sesuatu yang unik namun saya sangat bersedih dengan apa yang berlaku terutama kepada isterinya apatah lagi mengenangkan cara bagaimana kejadian ini didedahkan," katanya.

Didedahkan

Campbell dalam pertemuan dengan wartawan buat pertama kali selepas skandal itu didedahkan menjelaskan beliau bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku. Namun beliau tidak menjelaskan tentang kecenderungan seksualnya dan hanya menjawab "terdapat beberapa pilihan yang telah saya lakukan, dan ia telah memberi saya malu yang amat sangat".

"Kini saya akan cuba menyelesaikan apa yang telah berlaku dengan keluarga saya. Saat ini adalah masa yang sukar dan kami memerlukan waktu untuk bersendirian.

"Bagi saya perkara ini telah berlaku dan saya yang meletakkan mereka dalam situasi ini. Saya akan bertanggungjawab terhadap apa yang telah berlaku," kata Campbell.

Bagi lelaki yang dipilih sebagai Ahli Parlimen wilayah Keira sejak 1999, kejadian memalukan ini telah menguburkan kerjaya politiknya sebelum sempat sampai ke penghujung. Walaupun terdapat desakan sama ada dari masyarakat setempat, anggota Kabinet mahupun golongan gay sendiri supaya beliau terus berkhidmat namun perlu diakui apa yang dilakukan Campbell ini adalah satu keputusan yang tepat.

Mungkin ada yang sinikal tetapi jelas masyarakat di New South Wales sendiri tidak boleh menerima pemimpin yang berpura-pura hidup dalam "dua alam" seperti ini untuk memimpin mereka. Namun sekurang-kurangnya beliau mengaku, meminta maaf dan bertanggungjawab dengan apa yang terjadi.

0 comments: