? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, June 25, 2008

KISAH NUR MUHAMMAD

Atas kehendak Allah Nur Muhammad mendatangi empat unsur utama bumi:air,api,tanah dan udara.Pertama,Nur MUhammad mendatangi angin,yang saat itu sedang bertiup berputar-putar.Begitu mendengar salam Nur Muhammad,angin berhenti seraya menjawab salamnya. Selanjutnya,Nur Muhammad berkata kepada angin:"Wahai angin,apabila engkau sedar dan tahu akan darjatmu,pastilah engkau bermegah-megahan saperti itu.Tahukah engkau kerendahan dirimu?" Meskipun tersentak mendengar pertanyaan itu,angin menjawab,"Tidak,Aku merasa puas dengan keadaanku ini." kata Nur Muhammad selanjutnya:"Wahai angin tahukah engkau walaupun engkau mempunyai tenaga dan kekuatan yang luar biasa,namun suatu saat kelak engkau akan melayani dan diperintah manusia." Jawab angin:"kalau memang begitu,engkaulah makhluk yang tidak cacat pada darjat dan martabat yang tinggi." Sergah Nur Muhammad mendatangi api,yang ketika itu sedang menyala hebat.Saperti halnya angin,begitu mendengar salam Nur Muhammad,api padam dan membalas salam Nur Muhammad. Nur Muhammad berkata,"Mengapa engkau begitu bangga dengan kekuatanmu?Apakah engkau tidak tahu,suatu saat nanti kekuatanmu yang dahsyat itu akan dimanfaatkan bagi kehidupan manusia?" Api terkejut,namun segera menjawab:"Jika demikian beruntunglah engkau.Engkau makhluk paling mulia disisi Allah." Nur Muhammad segera menjawab,"Salah!Aku hanyalah makhluk ciptaan Allah.Dialah yang Maha Mulia dan Maha Besar.Hanya dia pula yang patut mendapat pujian dari makluknya." selanjutnya,Nur Muhammad mendatangi air.Saat itu air sedang berbangga diri dengan memperlihatkan kekuatannya.Ia segera menjawab salam begitu mendengar salam Nur Muhammad. KAta NUr Muhaamd:"Wahai air,tahukah engkau akan kekurangan dirimu?" "Tidak,"jawab air dengan terkejut. Nur Muhammad:"Tahukah engkau,suatu saat kelak engkau akan dimanfaatkan bagi kehidupan manusia?" Jawab air:"kalau demikian,engkaulah makhluk Allah yang mulia." Nur Muhammad cepat menjawab,"Bukan!Aku hanyalah makluk Allah.Allah,hanya Allah yang pantas mendapatkan pujian dan sanjungan makhluknya." Terakhir,Nur Muhammad mengatakan:"Akulah Nur Muhammad,yang kelak bakal menjadi kekasih Allah Rabbul Alamin.Diantara empat unsur makhluk Allah,engkaulah yang paling tawaddhu",rendah hati." Setelah itu,Nur MUhammad kembali ke hadrat Allah melaporkan hasil perjalanannya. Allah berkata,"Sudah Aku ketahui semuanya." Maka,Allah menciptakan Adam dari tanah dengan tiga unsur lainnya-api,air dan udara-sebagai unsur pembantu.


***kISAH NUR MUHAMMAD MASIH DALAM PERTIKAIAN INI KERANA TERDAPAT PENDAPAT-PENDAPAT YANG MENYATAKAN BAHAWA KISAH INI MAUDU' @ TIDAK BENAR @ LEMAH KERANA KISAH INI BERDASARKAN HADITH YANG DIKATAKA MERAGUKAN OLEH SESETENGAH ILMUAN ISLAM...DIHARAP PADA PARA PEMBACA DAN ILMUAN ISLAM SUDI MENELITI APA YANG TELAH SAYA PAPARKAN INI DAN MEMBERI KOMEN YANG MEMBENA PENGETAHUAN SAYA...UNTUK RUJUKAN SILA LAYARI http://www.darulnuman.com/cgi-bin/forum/Printpage.pl?board=2&num=1670

SEKIAN TERIMA KASIH DAN DIHARAP SEGALA YANG DIPAPARKAN MEMBAWA MANFAAT KEPADA KITA SEMUA...

Achit cute : usamah862004@yahoo.com

0 comments: