? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, March 29, 2010

Apakah saya seorang bapa yang menghiburkan?

Bagaimanakah perasaan anak-anak setiap kali mereka melihat muka saya?

Pulang dari kerja.

Bangun setiap pagi.

Adakah saya bapa yang menyumbang ceria dan bahagia anak-anak?

Atau saya bapa yang merunsingkan?

Menakutkan?

Menggerunkan?

Membosankan?

Terima kasih kepada percutian ke Melaka baru-baru ini.

Tiada ASTRO, tiada taman tema. Tiada sumber-sumber kegembiraan yang lain. Hanya saya sebagai bapa. Menguji kebapaan saya. Adakah saya mampu menjadikan kehidupan anak saya gembira. Atau saya tempang dan memerlukan bantuan ASTRO, taman tema dan permainan untuk menggembirakan anak-anak.

Antara rumah, tangga dan manusia, manakah penentu bahagia? Kalau tangga penentu bahagia, bahagia belakalah orang Melaka. Tangga rumah besar belaka!

Kesimpulannya…

Saya masih bapa yang boleh menceriakan anak-anak.

Mereka bersedia untuk diceriakan oleh bapa mereka.

Mereka sentiasa menanti-nanti untuk diceriakan oleh bapa mereka.

Hanya saya sahaja… yang perlu lebih ceria.

Jangan kerja dan kepenatannya menghilangkan keceriaan itu.

Jangan masalah dan komplikasinya memudarkan kegembiraan itu.

Andai tidak mampu ceria kerana memang ceria…

Sekurang-kuranglah belajarlah untuk ceria kerana mahu menceriakan insan-insan tersayang.

Itu adalah sebahagian definisi erti hidup pada ‘memberi’.

Ceria bukan kerana ceria.

Tetapi ceria untuk menceriakan.

Menceriakan anak-anak.

Menceriakan isteri.

Pasti nanti, ceria juga diri ini akhirnya.

Senyum….

0 comments: